LIGT ONDERWIJS
Over Ligt
Hoe ga ik open als een boek?
Ik wil mezelf eens lezen, bladeren
en kijken hoeveel pagina’s ik tel.
Of ik een sprookje ben
of meer een studieboek.
Zou ik mij kopen? Lenen bij de bieb?
Alleen stiekem lezen hoe ik afloop
en zachtjes terugzetten in de kast?
Ted van Lieshout
Hoe ga ik open als een boek?
Ik wil mezelf eens lezen, bladeren
en kijken hoeveel pagina’s ik tel.
Of ik een sprookje ben
of meer een studieboek.
Zou ik mij kopen? Lenen bij de bieb?
Alleen stiekem lezen hoe ik afloop
en zachtjes terugzetten in de kast?
Ted van Lieshout
Hoe ga ik open als een boek?
Ik wil mezelf eens lezen, bladeren
en kijken hoeveel pagina’s ik tel.
Of ik een sprookje ben
of meer een studieboek.
Zou ik mij kopen? Lenen bij de bieb?
Alleen stiekem lezen hoe ik afloop
en zachtjes terugzetten in de kast?
Ted van Lieshout
OVER LIGT
LIGT… dat ben ik,
Wendy Ligt.
Via Pabo, juf van groep 3 en de opleiding kinderboekhandel kwam ik in 1999 bij uitgeverij Malmberg terecht. Daar heb ik 15 jaar met veel plezier gewerkt met en aan methodes voor het basisonderwijs.
De eerste elf jaar werkte ik als educatief adviseur, waarbij ik scholen en later ook onderwijsadviesdiensten en schoolleveranciers adviseerde over Malmbergmethodes. Later ben ik als contentmanager verantwoordelijk geweest voor de inhoudelijke en didactische kwaliteit van de methode Staal Spelling, die gebaseerd is op de methodiek van Jose Schraven ‘Zo leer je kinderen lezen en spellen’. Ik heb genoten van de samenwerking met Jose Schraven en haar succesvolle methodiek.
In 2011 was ik lid van de SLO-adviesgroep voor de publicatie ‘Leerstoflijnen begrippenlijst en taalverzorging beschreven’, waarin het referentiekader Nederlandse taal voor het domein begrippenlijst en taalverzorging op de basisschool is uitgewerkt.
Op 1 september 2014 ben ik zelfstandig verder gegaan. Eerst onder de naam LIGT Lezen & Spellen en sinds 2021 als LIGT Onderwijs. Onder deze nieuwe vlag heb ik al mijn werkzaamheden een plek kunnen geven.
En verder? Ik ben getrouwd met Rob, ik lees veel (uiteraard!), ik ga graag naar het theater en je zult me regelmatig op de Waddeneilanden aantreffen.
De vijf kernwaarden van LIGT:
Betrouwbaar
Betrouwbaarheid begint voor mij bij een zorgvuldige voorbereiding en daarbij de focus te leggen op wat het advies, de begeleiding, het concept of de audio-productie op moet gaan leveren. Tevens maken we afspraken over de aanpak en de wijze waarop we gaan samenwerken. En natuurlijk ook over tijd, geld en kwaliteit. Op deze manier weet je vooraf waar je aan toe bent.
Persoonlijk
Persoonlijk contact vind ik belangrijk. Ik start met kennismaken, horen wat de wensen zijn en bespreken hoe de specifieke situatie is; zo kan ik mijn aanbod zo goed mogelijk afstemmen op de vraag. Ik ben een open en toegankelijk persoon, eigenschappen die bijdragen aan een prettig persoonlijk contact.
Positief
Ik geloof in de kracht van het goede.
Tijdens mijn begeleiding ga ik graag uit van de positieve factoren die in een klas en/of team aanwezig zijn om die vervolgens te versterken.
Professioneel
Elke dag geniet ik van de nieuwe kennis die ik opdoe. Dit gebeurt vooral tijdens mijn bezoeken aan al die verschillende scholen, door het regelmatig bezoeken van seminars, congressen en bijeenkomsten, maar ook door het lezen van boeken en sites over onderwijs, lezen, spellen, woordenschat én het lezen van/over kinderboeken. Deze leerhouding breng ik graag over op de leerkrachten die ik dagelijks tegenkom.
Voor stemacteren heb ik de opleiding gevolgd bij Ingrid Putman van Studio Oranjeoord en lessen gevolgd bij Gerja Wolf (‘stationvoice’ van NPO Radio 4), Ben Maasdam en Bob van der Houven (Rail Away).
Oplossingsgericht
Er bestaan algemene knelpunten, maar elk team of elke methode heeft zo ook zijn eigen specifieke punten. Eén van mijn krachten is dat ik snel boven tafel heb waar de knelpunten zitten en deze vervolgens weet te vertalen in concrete en op maat gesneden oplossingen.
OVER LIGT
LIGT… dat ben ik, Wendy Ligt.
Via Pabo, juf van groep 3 en de opleiding kinderboekhandel kwam ik in 1999 bij uitgeverij Malmberg terecht. Daar heb ik 15 jaar met veel plezier gewerkt met en aan methodes voor het basisonderwijs.
De eerste elf jaar werkte ik als educatief adviseur, waarbij ik scholen en later ook onderwijsadviesdiensten en schoolleveranciers adviseerde over Malmbergmethodes. Later ben ik als contentmanager verantwoordelijk geweest voor de inhoudelijke en didactische kwaliteit van de methode Staal Spelling, die gebaseerd is op de methodiek van Jose Schraven ‘Zo leer je kinderen lezen en spellen’. Ik heb genoten van de samenwerking met Jose Schraven en haar succesvolle methodiek.
In 2011 was ik lid van de SLO-adviesgroep voor de publicatie ‘Leerstoflijnen begrippenlijst en taalverzorging beschreven’, waarin het referentiekader Nederlandse taal voor het domein begrippenlijst en taalverzorging op de basisschool is uitgewerkt.
Op 1 september 2014 ben ik zelfstandig verder gegaan. Eerst onder de naam LIGT Lezen & Spellen en sinds 2021 als LIGT Onderwijs. Onder deze nieuwe vlag heb ik al mijn werkzaamheden een plek kunnen geven.
En verder? Ik ben getrouwd met Rob, ik lees veel (uiteraard!), ik ga graag naar het theater en je zult me regelmatig op de Waddeneilanden aantreffen.
De vijf kernwaarden van LIGT:
Betrouwbaar
Betrouwbaarheid begint voor mij bij een zorgvuldige voorbereiding en daarbij de focus te leggen op wat het advies, de begeleiding, het concept of de audio-productie op moet gaan leveren. Tevens maken we afspraken over de aanpak en de wijze waarop we gaan samenwerken. En natuurlijk ook over tijd, geld en kwaliteit. Op deze manier weet je vooraf waar je aan toe bent.
Persoonlijk
Persoonlijk contact vind ik belangrijk. Ik start met kennismaken, horen wat de wensen zijn en bespreken hoe de specifieke situatie is; zo kan ik mijn aanbod zo goed mogelijk afstemmen op de vraag. Ik ben een open en toegankelijk persoon, eigenschappen die bijdragen aan een prettig persoonlijk contact.
Positief
Ik geloof in de kracht van het goede.
Tijdens mijn begeleiding ga ik graag uit van de positieve factoren die in een klas en/of team aanwezig zijn om die vervolgens te versterken.
Professioneel
Elke dag geniet ik van de nieuwe kennis die ik opdoe. Dit gebeurt vooral tijdens mijn bezoeken aan al die verschillende scholen, door het regelmatig bezoeken van seminars, congressen en bijeenkomsten, maar ook door het lezen van boeken en sites over onderwijs, lezen, spellen, woordenschat én het lezen van/over kinderboeken. Deze leerhouding breng ik graag over op de leerkrachten die ik dagelijks tegenkom.
Voor stemacteren heb ik de opleiding gevolgd bij Ingrid Putman van Studio Oranjeoord en lessen gevolgd bij Gerja Wolf (‘stationvoice’ van NPO Radio 4), Ben Maasdam en Bob van der Houven (Rail Away).
Oplossingsgericht
Er bestaan algemene knelpunten, maar elk team of elke methode heeft zo ook zijn eigen specifieke punten. Eén van mijn krachten is dat ik snel boven tafel heb waar de knelpunten zitten en deze vervolgens weet te vertalen in concrete en op maat gesneden oplossingen.
LIGT… dat ben ik, Wendy Ligt.
Via Pabo, juf van groep 3 en de opleiding kinderboekhandel kwam ik in 1999 bij uitgeverij Malmberg terecht. Daar heb ik 15 jaar met veel plezier gewerkt met en aan methodes voor het basisonderwijs.
De eerste elf jaar werkte ik als educatief adviseur, waarbij ik scholen en later ook onderwijsadviesdiensten en schoolleveranciers adviseerde over Malmbergmethodes. Later ben ik als contentmanager verantwoordelijk geweest voor de inhoudelijke en didactische kwaliteit van de methode Staal Spelling, die gebaseerd is op de methodiek van Jose Schraven ‘Zo leer je kinderen lezen en spellen’. Ik heb genoten van de samenwerking met Jose Schraven en haar succesvolle methodiek.
In 2011 was ik lid van de SLO-adviesgroep voor de publicatie ‘Leerstoflijnen begrippenlijst en taalverzorging beschreven’, waarin het referentiekader Nederlandse taal voor het domein begrippenlijst en taalverzorging op de basisschool is uitgewerkt.
Op 1 september 2014 ben ik zelfstandig verder gegaan. Eerst onder de naam LIGT Lezen & Spellen en sinds 2021 als LIGT Onderwijs. Onder deze nieuwe vlag heb ik al mijn werkzaamheden een plek kunnen geven.
En verder? Ik ben getrouwd met Rob, ik lees veel (uiteraard!), ik ga graag naar het theater en je zult me regelmatig op de Waddeneilanden aantreffen.
De vijf kernwaarden van LIGT:
Betrouwbaar
Betrouwbaarheid begint voor mij bij een zorgvuldige voorbereiding en daarbij de focus te leggen op wat het advies, de begeleiding, het concept of de audio-productie op moet gaan leveren. Tevens maken we afspraken over de aanpak en de wijze waarop we gaan samenwerken. En natuurlijk ook over tijd, geld en kwaliteit. Op deze manier weet je vooraf waar je aan toe bent.
Persoonlijk
Persoonlijk contact vind ik belangrijk. Ik start met kennismaken, horen wat de wensen zijn en bespreken hoe de specifieke situatie is; zo kan ik mijn aanbod zo goed mogelijk afstemmen op de vraag. Ik ben een open en toegankelijk persoon, eigenschappen die bijdragen aan een prettig persoonlijk contact.
Positief
Ik geloof in de kracht van het goede.
Tijdens mijn begeleiding ga ik graag uit van de positieve factoren die in een klas en/of team aanwezig zijn om die vervolgens te versterken.
Professioneel
Elke dag geniet ik van de nieuwe kennis die ik opdoe. Dit gebeurt vooral tijdens mijn bezoeken aan al die verschillende scholen, door het regelmatig bezoeken van seminars, congressen en bijeenkomsten, maar ook door het lezen van boeken en sites over onderwijs, lezen, spellen, woordenschat én het lezen van/over kinderboeken. Deze leerhouding breng ik graag over op de leerkrachten die ik dagelijks tegenkom.
Voor stemacteren heb ik de opleiding gevolgd bij Ingrid Putman van Studio Oranjeoord en lessen gevolgd bij Gerja Wolf (‘stationvoice’ van NPO Radio 4), Ben Maasdam en Bob van der Houven (Rail Away).
Oplossingsgericht
Er bestaan algemene knelpunten, maar elk team of elke methode heeft zo ook zijn eigen specifieke punten. Eén van mijn krachten is dat ik snel boven tafel heb waar de knelpunten zitten en deze vervolgens weet te vertalen in concrete en op maat gesneden oplossingen.